vrijdag 23 januari 2015

Off-day(s)

Na de fittest van vorige week, die bijzonder meeviel overigens, ging de rest van de week niet helemaal zoals gehoopt.

De vrijdag erna werd ik wakker met een ongelooflijk naar, onbestemd gevoel. Uh-oh! Ik wist ook meteen waardoor het kwam en zou me er proberen niet aan toe te geven.
Ik was namelijk al enige dagen overtijd, en dat kwam Project15 niet goed van pas.....
Zwanger kon ik technisch gezien niet zijn, dus niet echt stress daarom, maar aangezien ik de dag voor mijn menstruatie altijd een onwijze vreetkick krijg, en 1 dag kan ik nog wel doorkomen ( met heeeeeel veeeeeeel moeite ) maar dit duurde nu al 2 weken en dat werd me echt te veel.....

Ik had zaterdag en zondag nachtdienst en dus zou ik de hele nacht nog lopen, dan wel wakker zijn en aan het werk dus had ik besloten dat ik voor het eerst sinds 3 weken wel weer eens een patatje mocht. En aangezien ik gek ben op "uit eten gaan" hebben we ervoor gekozen om buiten de deur te eten, geen sterrenrestaurant, maar toch er eventjes uit. Dit was heerlijk, ik heb me er dan ook geen moment slecht over gevoeld en gewoon genoten :)

Maandag was mijn slaapdag en normaal heb ik dan na een hazeslaapje wel weer genoeg energie voor de rest van de dag ( ik slaap nooit heel lang daarna omdat ik dan 's avonds niet slaap ) maar ik werd me toch brak wakker!! Snotteren, hoesten, niezen en hondsmoe....
Hoera voor het lijnen dacht ik, ik slikte al vitaminen om de tekorten door het lijnen aan te vullen, maar waarschijnlijk was de combi; overtijd, lijnen, sporten en nachtdienst mijn lijf even te veel geworden.....het trok aan de noodrem!
Maandag dus gedwongen rust genomen, want rust is ook belangrijk voor je afvalresultaten, maar liefst 30% !!
Dinsdag toch maar een test gehaald, was inmiddels 2 weken overtijd, en godzijdank niet zwanger!! ( ik ben namelijk al 2 jaar gesteriliseerd, dus dat zou nogal schrikken zijn ) prompt werd ik ongesteld, zul je altijd zien! Maar wat was ik blij...... geen vreet-snaai-snack-buien meer, woohoo!!!
Vol goede moed naar Zumba geweest en me lekker uitgeleefd! knallen dacht ik :)

's Nachts moest ik daar waarschijnlijk goed voor boeten, ik kreeg migraine!
Echt hoor!!! Dát kon er natuurlijk ook nog wel bij, misselijkheid was wel weer goed voor mijn dieet op zich, ik dacht er echter alleen maar aan dat mijn lijf anders in de bespaarstand zou schieten en dwong mezelf om toch wat te eten, maar daar wilde mijn lichaam niet aan....
Ik hou mijn eetgedrag bij via een app, ik kom normaal gesproken al nauwelijks aan de 1100kcal, nu redde ik dat bij lange na niet ( je moet nog best veel eten om aan je 1800 kcal te komen! )

Ondanks de medicatie ben ik ruim 3 dagen onder de pannen geweest.
Deze Babsjuh was niet blij!!!
Mijn lichaam liet me in de steek, kon niet sporten, niet eten ( funest voor een dieet ) en mijn hoofd liep over met emoties door de hormonen.....

Wat een week!

Om mezelf te troosten wilde ik op de weegschaal gaan staan om te kijken of ik in ieder geval enig resultaat had geboekt tot nu.....het mocht niet, maar ik had behoefte aan iets!!
Ik stond klaar om erop te gaan staan, maar bedacht me dat ik enkel het uitgangspunt had van de sportschool, daar zou altijd verschil in zitten! Toch heb ik het gedaan, ik weet het, dom! Maar ik kon het gewoon niet laten, gelukkig viel het mee en was ik zowiezo wat kwijt van toen ik voor Project15 begon. Dat was het enige referentiekader wat ik had, en nu niet meer doen.....

Ik heb weinig gesnoept, en weer even in een behoorlijke dip gezeten, dit keer was het echter puur lichamelijk. Dat hebben we dan ook weer gehad.
Dus......
  • de geestelijke dip gehad - check!
  • de lichamelijke dip gehad - check!
  • hormonale vreetbui ( en overleefd ) - check!
  • thuis weegmoment weerstaan - fail!
Nou, dan hebben we het lastigste gehad en kan het vanaf nu alleen nog maar beter gaan!
Ik weiger om me over te geven aan allerlei "smoesjes" het is verdorie mijn lijf en ik zal het toch zeker wel de baas zijn?! kom op zeg.....
Ok, ik moet er iets beter naar luisteren, en soms niet zo eigenwijs zijn....maar dan moet mijn lijf me op haar beurt niet in de steek laten ;p

Volgende week zal ik wat meer uitleg geven over de app waar ik mee werk, ik vind hem heel fijn werken en een goed ( en reeël ) beeld schetsen van je eetgewoontes en calorieën intake.
Voor nu een goed weekend allemaal!


 Liefs Babsjuh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten