woensdag 23 april 2014

Weekplanning

Nou de ziekenboeg is in huize Babsjuh weer opgedoekt. We kregen tijdens de Pasen een ongenode gast genaamd Dhr. Griep en die heeft ons flink te grazen genomen, en in een huishouden met 2 mannen heb je het als vrouw ( die ook nog een verpleegkundige is en het dus niet kan laten om te zorgen ;p ) niet erg makkelijk. Maar goed, ook dat hebben we overleefd en nu is het weer tijd om de dagelijkse gang van zaken op me te nemen. daarbij vind ik niets heerlijker dan op mijn gemak de weekplanning te maken. Man is weer naar het werk, kind is lekker aan het spelen, en mama kruipt met haar verzameling kookboeken op de bank.

Aangezien mijn grootste hobby het verzamelen is van kookboeken, en je onmogelijk al je boeken tegelijk kunt gebruiken, neem ik elke week een kookboek waar ik dan die week uit kook.
Zo blader je al je kookboeken weer eens door, en eet je vaak toch elke avond gezond omdat de meeste kookboeken die ik heb nu eenmaal recepten bevatten met verse groentes. En ook wij eten echt wel eens makkelijk, zelf een fanatieke thuiskok heeft wel eens geen zin om te koken, of om makkelijk te doen. Als ik nachtdienst heb gehad bijvoorbeeld vind ik het soms erg lastig om me uit te sloven in de keuken, maar een lekkere pasta is ook zo gemaakt en hoeft niet ingewikkeld te zijn.



Deze week heb ik besloten om mijn boeken van de Delicious reeks er weer eens bij te pakken.
Heerlijke simpele gerechten met verse producten, ideaal voor met dit mooie weer en ook nog eens goed voor de lijn, want daar blijven we ook nog steeds mee bezig.....
Het gaat minder hard, maar we vallen nog steeds af, en inmiddels kan ik het zonder Sonja Bakker ook aardig in elkaar draaien, je moet gewoon eventjes de knop weer om zetten.
En de Delicious bevat fijne recepten die daar prima in passen. Zomers, lekker licht, en makkelijk te bereiden.

Ik heb ook gemerkt dat het zo veel scheelt als je de boodschappen in een keer doet voor de hele week tegelijk, tuurlijk moet je soms nog wel eens naar de groenteboer om verse producten te halen, maar geloof me, dat is voor mij ook geen straf :)
Je weet heel de week al waar je aan toe bent, geen stress van het boodschappen doen, je eet gezond en je bespaart ook nog eens geld! ideaal toch?
Want laten we wel wezen, als je elke dag naar de winkel gaat, zie je ook elke dag wat lekkers liggen nietwaar? en het is nu eenmaal zo dat je altijd met meer thuiskomt dan de bedoeling was....

Deze week eet ik onder andere; een voorjaarsstampotje met raapstelen en waterkers YUMMIE!
iets met couscous, en nog veel meer lekkers....
Het enige nadeel van die hele fijne kookboeken van Delicious is dat ik ook telkens de lekkerste toetjes voorbij zie komen, dus misschien laat ik me deze week nog wel verleiden tot het maken van een heerlijke taart met aardbeien ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten