vrijdag 2 augustus 2013

Brokking Mega Ijsjes

Ik volg Talamini op Twitter en zo hoorde ik dat ze bezig waren met de ontwikkeling van Brokking Mega ijsjes.....

En zeg nou zelf als je de foto hiernaast ziet weet je gewoon dat dit goed moet zijn, nietwaar?!

Ik ben al sinds ik een heeeeeel klein Babsjuh was een zeer grote fan van Brokking gebak ( wij allemaal hier in huis trouwens! ) dus toen Talamini bezig was met Brokking-ijs ging hier de vlag uit.
Eenmaal geproefd weet je gewoon dat het NOG moeilijker word om een smaak te kiezen als je in de winkel van Talamini bent ;-)

Ik ben heel brutaal geweest en heb mij aangeboden als proefkonijn voor de Brokking Mega ijsjes, en afgelopen dinsdag was het moment daar! Er lagen 2 ijsjes op mij te wachten :-)

Zoals je kunt zien op de foto links een "donkere" pure variant en rechts een "lichtere" melk variant. Laat ik beginnen te zeggen dat ik niet kon kiezen haha en aangezien ik niet zo heel gek ben op pure chocolade, ben ik begonnen met de melkchocolade.
Wat als eerste opvalt zijn de stukjes Brokking schuimgebak aan de buitenkant van het ijsje samen met de hele hazelnoten maakt het dat je eigenlijk eerst heel je ijsje aan het afknabbelen bent voordat je nog een hap hebt genomen. Man, wat is dit toch lekker! Dan het ijsje zelf, die is gemaakt van ( hoe kan het ook anders ) Brokking-ijs en daar omheen een dikke laag melkchocolade. Heerlijk! Enig nadeel vond ik een beetje dat de melkchocolade aan mijn gehemelte bleef plakken, maar wist niet of dit nu aan mijn gesabbel lag of aan de kwaliteit melkchocolade.......

Daarna de pure variant ( wel een dag later hoor, ik kon me beheersen! ) en wat een verrassing! Deze vond ik veeeeeel lekkerder. De chocolade was heerlijk zacht en romig, leek wel chocolade-hazelnoot-pasta waar het ijsje in gedipt was, YUMMIE!! en dat ik combinatie met het ijs en het schuimgebak..... Heaven!
Deze is echt goed!! Als ze dan ook daadwerkelijk verkocht gaan worden kies ik voor de pure variant, of ze moeten in plaats van de melkchocolade ook zo'n zachte choco"creme" doen dan weet ik het echt niet meer :-) het lijkt wel ganache!

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ALS je een Brokking Mega ijsje gaat halen je dit wel moet plannen op de dag, want ik had er eentje om 16:00 op en heb geen trek meer gehad tot 's avonds 21:30 !!
Gij zijt gewaarschuwd!

Maar zoals je wel op kunt maken uit mijn woorden...... het Brokking Mega ijsje is echt goed!

BRAVO voor Talamini dat je als ondernemer het inzicht hebt om precies dat te leveren waar de consument behoefte aan heeft is niet alleen knap maar geeft ook goed aan dat je luistert naar je klanten!!

Meer informatie over Talamini kun je vinden op hun site www.talamini-gelato.nl
maar ik zou gewoon naar een van de winkels gaan en proeven ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten