donderdag 29 januari 2015

My Fitness Pal

Om elke dag een beetje inzicht te krijgen in mijn calorieën verbruik gebruik ik een app op mijn iphone. Ik heb ook die van het voedingscentrum geprobeerd, maar die vind ik gewoon ronduit onhandig omdat er heel veel producten niet in staan.
Ik gebruikte bij eerdere lijnpogingen al deze app, en kom er steeds trouw op terug.

MyFitnessPal kun je downloaden via de app-store maar heel handig ze hebben ook een website! Daar kun je je gegevens ook inzien. Je maakt een account aan ( gratis ) en dan kun je overal je calorieën bekijken en invoeren. Dit vind ik persoonlijk handiger dan aan het einde van de dag, je vergeet soms nog wel eens wat. Maar ook kun je even snel kijken hoeveel kcal iets nu precies bevat voordat je het in je snuffeltje propt ;-)

Je schrijft je in en dan voer je je gewicht in, je lengte en wat je doel is om te verliezen ( dit word wel reëel ingeschat, niet dat je 50kg kwijt wilt in 2 weken ) maar ook wat voor beroep je hebt, zodat ze weten wat je calorieën verbruik is op een dag. Aan de hand daarvan maken ze een berekening hoeveel kcal je tot je mag nemen op een dag om je doel te behalen.

Erg handig, je hebt er ook een grafiekje in met je vorderingen, een taartdiagram waarin je dagelijkse behoefte aan vet, koolhydraten en eiwitten word vermeld ( en hoeveel procent je van alles hebt gebruikt die dag ) Dat vind ik persoonlijk erg makkelijk, ook omdat Esmeé ( diëtiste bij BeYou )  in haar presentatie precies dezelfde taartdiagram had uitgelegd, en nu kun je hem dus prima bijhouden met wat je zelf eet. Ook geeft de app bij sommige voedingsmiddelen extra info als je het invoert. Ik at van de week worteltjes, dan geeft de app een melding dat dit voedingsmiddel veel vitamine A bevat :)
Maar ook als je te veel vetten invoert, geeft hij aan dat je bijna aan je dagelijkse behoefte zit, dan kun je misschien nog de overweging maken om geen kaas op je brood te nemen, maar kipfilet ;)

Als je bezig bent met lijnen, dan ga je vaak ook sporten.....
Ook dat kun je invoeren, je kunt in de app invoeren welke activiteit je hebt gedaan die dag, daar koppelt hij een verbruik aan kcal aan en die telt hij dan weer bij je dagelijkse calorieën op. Dat vind ik persoonlijk erg handig, niet om dan nog meer te kunnen eten, maar wel om in de gaten te houden hoeveel je verbruikt. Ik heb ergens gehoord, weet niet meer van wie, dat 3500 kcal verbranden gelijkstaat aan 0,5 kg vet verbranden.... Kom maar op met die zumba-lessen!!

De app wijst zich vanzelf, ga eens kijken op het web, stoei ermee! Je kunt er eigenlijk niets verkeerd mee doen, alleen maar wijzer worden.
En oh ja! er staan superveel producten in!!! Zelfs als je denkt dat kent ie vast niet, jawel..... ook dat snoepje weet hij op te sporen ;-p

Succes ermee! En alvast een fijn weekend :)



Liefs Babsjuh

1 opmerking:

  1. ik ben best tevreden over de calorieënteller van het voedingscentrum, maar die van jou klinkt ook goed. Ik ga hem eens bekijken. Bedankt voor de tip. Xx

    BeantwoordenVerwijderen